Bulletproof eten

Aangezien een bulletproof dieet me zo goed bevalt, deel ik hier graag hoe ik het voor mezelf toepas.

Hoe ziet een gewone dag er voor mij uit?

  • ontbijt: bulletproof koffie: koffie met een eetlepel boter en een eetlepel kokosolie: zie ook hier
  • lunch: meestal een slaatje met veel groentes (300 à 500 g groentes per dag), olijfolie, citroen, ei en een variabele eiwitbron (bv. noten, mozzarella of feta)
  • dessert: terug een bulletproof koffie samen met 45 gram donkere stevia chocolade
  • avondeten: ons gewone avondeten maar dan met beperkte koolhydraten (met het gratis Myfitnesspal.com reken ik mijn koolhydraten uit zodat ik dagelijks aan 25 à 30 gram koolhydraten blijf, dit komt bijvoorbeeld neer op 50 gram gekookte rijst)

Om de vier dagen doe ik ook een koolhydratendag. Hoe ziet die eruit?

De koffie behoud ik. Voor de rest eet ik die dag waar ik zin in heb maar blijf wel mijn koolhydraten met myfitnesspal.com uitrekenen zodat ik aan 100 à 150 gram koolhydraten op een dag kom. Op zo’n dagen eet ik dan bijvoorbeeld risotto maar één keer is dat ook al een Bicky-burger geweest (toen we hier thuis het einde van het schooljaar vierden) en op vakantie zal het zeker ook eens een wit wijntje worden.

what-is-the-ketogenic-diet2

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s