Een doenbaar Harry Potter-feestje: deel 1

Even schetsen: een 11-jarige dochter met zeer welomlijnde ideeën over een uit de kluiten gewassen   Harry Potter-themafeest. Daarnaast een moeder die geen idee heeft, die al blij is als ze een cake weet te bakken. Eens te meer waren Pinterest en Google m’n redding.

Spoiler: het is gelukt en het was heel tof, voor alle betrokken partijen.

Daarom: voor iedereen die zich ooit in een vergelijkbare situatie bevindt: tips!

Kleding

Hermelien = de jarige

Op stoffen.net bestelde ik rechthoeken zwarte stof  van 1,5 m op 1,1 m.Drie zijdes zoomde ik dicht met instrijkbare zoomband (dat zoiets bestààt, ik ben in gedachten direct grootgebruiker voor zomen allerhande) van de Hema.sy-opstrijkbaar-zoomband__0175437_pe328795_s4(foto Ikea)

De vierde zijde zoomde ik ook maar liet een tunnel waarin ‘k een lint vastnaaide voor rond de hals. LiLa kan niet goed strikken dus voor haar sluit de cape vooraan met een haakje en een oogje.  24_500304_80

Een zwart rokje en een spin uit de feestwinkel en LiLa’s outfit was compleet.
HP_outfit

 

De gasten

Om de klasgenotes van LiLa direct in het verhaal van Harry Potter te betrekken, had ik voor hen ook graag mantels gemaakt. Ja, ik kan ook zeer welomlijnd zijn in mijn perfectionistische ideeën. Maar als ik keek hoeveel tijd die van Hermelien gekost had, zucht… Dus ik riep een hulplijn in ttz. mijn moeder met haar naaimachine van 40 jaar oud. Een half dagdeel later waren er zes mantels klaar voor de gasten, met een zwart lint om vooraan dicht te strikken.

Op het einde van het feestje kregen ze deze capes mee als souvenir.

Volgende keer vertel ik je over de uitnodigingen.

3 gedachtes over “Een doenbaar Harry Potter-feestje: deel 1

Geef een reactie

