De kracht van woorden

In een schoolvakantie is het afkicken van de plezierige opwinding die het begin van een nieuwe leerdag met zich kan meebrengen. Al die ideeën, to-do’s, ontspanningsmogelijkheden, enz. Ze spelen haasje-over in mijn hoofd. Resultaat: ik zit dagen aan een stuk te lang in m’n peignoir, bereik het master-niveau in Bejeweled 3 en ken de kranten beter uit het hoofd dan om het even welke hoofdredacteur.

IMG_0001

Deze vakantie is er trouwens een bijkomend obstakel: er heerst Ziekte in huis. In de buurtwinkel graaide ik mee: bananen, witte rijst en witte pasta, appels voor appelmoes en Cracottes. Eén keer raden welk spook er hier rondwaart.

Er is nog een feit à décharge: het populairste onderwerp op Facebook: het nieuwe poesje. En jawel, het is de schattigste kat die er bestaat en haar gedrag wordt hier opgevolgd met meer nieuwsbulletins dan de zaak-Pistorius.

“Geen excuses, maar resultaten,” zou een beetje manager-type me wellicht toesnauwen. Katten doe ik dezer dagen al genoeg, dank u wel, met nul komma nul resultaat.

Maar hela, wat las ik zonet in één van die kranten: seks, chocolade, gokken en nieuwe woorden leren, allemaal activeren ze de beloningszone in onze hersenen.
Zo zo. Als ik m’n to-do-lijstje van vandaag heb afgewerkt, mag ik van mezelf: …., …., ….. en …….. .

En, beste lezer, hoe krijg jij jezelf aan het werk?

Geef een reactie

